Simptomele unui condensator de aer condiționat defect
Cuprins
Vremea poate fi foarte imprevizibilă. La un moment dat, este o căldură toridă, iar în momentul următor, poate apărea o ploaie torențială. Din cauza acestor schimbări, este important ca condensatorul de aer condiționat al mașinii dvs. să fie la înălțimea așteptărilor.
Cum funcționează sistemul de aer condiționat al mașinii dumneavoastră?
Aerul condiționat în mașini a devenit popular în anii 1970, devenind rapid un standard în producția de mașini.
Sistemele moderne de aer condiționat din mașinile de astăzi funcționează la fel ca în anii ’30, când au fost produse pentru prima dată. Aparatele de aer condiționat sunt alcătuite din trei părți principale, și anume evaporatorul, condensatorul și compresorul.

Aceste trei elemente lucrează împreună pentru a împinge agentul frigorific printr-un sistem de joasă presiune sau de înaltă presiune în circuit închis. Când refrigerantul trece prin buclă, se transformă din gaz în lichid și apoi din gaz în lichid.
Compresorul va prelua gazul refrigerant de joasă presiune, apoi îl va comprima la o temperatură ridicată și la o presiune ridicată. Apoi, acesta va pompa gazul către condensator.
Căldura va fi disipată în exterior de către condensator și va transforma gazul de înaltă presiune în lichid de înaltă presiune. Astfel, se va scăpa de apa formată în timpul procesului, în timp ce aceasta se deplasează prin sistemul de uscare înainte ca supapa de expansiune termică să o pompeze afară.
În acest caz, lichidul de înaltă presiune se dilată și devine un lichid de joasă presiune care intră în sistemul de buclă și ajunge la evaporatorul aflat în exteriorul mașinii dumneavoastră. Agentul frigorific se va transforma din nou din lichid în gaz, în timp ce evaporatorul preia căldura din interiorul mașinii.
În acest timp, un ventilator suflă peste compresor pentru a forma aerul rece pe care îl puteți simți prin gurile de ventilație. Odată ce gazul ajunge în compresor, acesta va continua printr-un sistem în buclă închisă, marcând din nou începutul procesului.
Semnele unui condensator de aer condiționat defect
Iată care sunt semnele distinctive ale unui condensator de aer condiționat defect:
Miros de arsură
Dacă mașina nu poate elibera căldura acumulată în sistemul de aer condiționat, temperatura tuturor pieselor va crește în cele din urmă până la punctul în care componentele vor începe să ardă și să emită un miros atunci când AC este utilizat.
Este o problemă serioasă și trebuie să înlocuiți mai multe părți ale sistemului, deoarece acestea se pot topi până la punctul în care nu vor mai funcționa.
Aer cald care iese din gurile de ventilație
Acesta este probabil unul dintre primele semne că condensatorul de aer condiționat începe să cedeze. Dacă vă așteptați să fiți lovit de aer rece doar pentru a simți o rafală călduță, trebuie să inspectați condensatorul pentru defecte sau blocaje care pot restricționa fluxul de aer. Dacă acesta întrerupe lichidul și gazul, întregul sistem nu va putea funcționa la eficiență maximă.
Scurgeri evidente ale lichidului de răcire
Atunci când refrigerantul din condensatorul de aer condiționat se află sub presiune ridicată, acesta va fi mai predispus la scurgeri atunci când piesa are vreo vulnerabilitate. Scurgerile din cauza etanșărilor care cedează sunt aspectul normal al îmbătrânirii unui condensator. Cu toate acestea, trebuie să înlocuiți întreaga piesă înainte ca tot refrigerantul să se scurgă din sistem.
Alte semne comune ale unui condensator de aer condiționat defect includ supraîncălzirea la ralanti și lumini de avertizare pe tabloul de bord.